Drie directiebenoemingen bij Aon uit eigen gelederen

Rotterdam, 29 juli 2015 - Binnen de directie van Aon Risk Solutions, werkmaatschappij van risicoadviseur en verzekeringsmakelaar Aon Nederland, worden Hans Taal, Stefan Weda en Mario Hooglugt per 1 september aanstaande benoemd tot directielid.

Hans Taal (44) zal in de rol van CCO zijn focus hebben op de nationale business van Aon Risk Solutions waaronder het MKB en Large Corporates segment. Taal is 20 jaar werkzaam bij Aon, laatstelijk als managing director voor de regiokantoren.

Stefan Weda (45) heeft met zijn commerciële directiefunctie focus op de internationale business waaronder Aon Global Accounts en Aon's Global Client Network (AGCN). Weda is 17 jaar werkzaam bij Aon als executive account director Global Accounts.

Ook Mario Hooglugt (46) is benoemd tot directielid van Aon Risk Solutions. Hij wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de strategie en verdere groei van Aon op het gebied van Health & Benefits. Hooglugt is daarnaast benoemd tot Health leader binnen EMEA. Hij is nu 15 jaar werkzaam bij Aon, onder andere als managing director Corporate Wellness.

Per 1 september bestaat het directieteam van Aon Risk Solutions uit de volgende leden: Marc van Nuland (directievoorzitter), Mario Hooglugt, Rene Mandos, Michiel van Meer, Rogier Sparreboom, Hans Taal, Stefan Weda en Hugo Wegbrans.

“Deze benoemingen illustreren de breedte en diepte van het talent bij Aon,” zegt Marc van Nuland, directievoorzitter van Aon Risk Solutions. “Binnen Aon is talentontwikkeling een speerpunt. Dat beleid werpt nu zijn vruchten af.”

Aon Nederland is toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en (her)verzekeringen. Wij zetten ons in om onze klanten de best mogelijke oplossingen te bieden. Aon heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. Dit doet Aon door zijn kennis en data te delen, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen. Aon noemt dit Empower Results. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 69.000 medewerkers in ruim 120 landen met circa 500 kantoren.

In Nederland heeft Aon 9 vestigingen met 1.750 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON). Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.