Gerard Hoetmer benoemd als voorzitter van de Raad van Commissarissen bij Aon Nederland

Persbericht

Rotterdam, 3 juli 2015 - Gerard Hoetmer (1956) is op 19 juni 2015 benoemd als voorzitter van de Raad van Commissarissen bij verzekeringsmakelaar en risicoadviseur Aon Nederland.

Vanaf 1987 tot 2005 was de heer Hoetmer werkzaam bij Unilever, laatstelijk als Senior Vice President supply chain Unilever Foods en lid van de Unilever Foods Executive Board. Vanaf 2005 tot mei 2014 was de heer Hoetmer Chief Executive Officer bij voedingsconcern Corbion (voorheen CSM). Op dit moment vervult de heer Hoetmer toezichthoudende functies bij verschillende ondernemingen in binnen- en buitenland.

De heer Hoetmer volgt hiermee de heer Jan Maarten de Jong op die 11 jaar lid is geweest van de Raad van Commissarissen van Aon Nederland. De heer De Jong heeft de laatste vier jaar van deze termijn als voorzitter gefungeerd. Ook de heer Greg Besio heeft na een periode van zes jaar afscheid genomen als commissaris.

De heer Hoetmer is benoemd voor een periode van vier jaar. De Raad van Commissarissen van Aon Nederland bestaat thans uit vijf leden, te weten Gerard Hoetmer (voorzitter), Barbara Baarsma, Jeroen Drost, Jos Nijhuis en Dick Verbeek.

Aon Nederland is toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en (her)verzekeringen. Wij zetten ons in om onze klanten de best mogelijke oplossingen te bieden. Aon heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. Dit doet Aon door zijn kennis en data te delen, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen. Aon noemt dit Empower Results. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 69.000 medewerkers in ruim 120 landen met circa 500 kantoren.

In Nederland heeft Aon 9 vestigingen met 1.750 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON).

Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.