Omzet Aon Nederland in 2014 nagenoeg gelijk gebleven

Persbericht

Rotterdam, 2 juni 2015 - Aon Nederland zag de omzet in 2014 licht dalen tot 243 miljoen euro. Dat is een daling van 1 procent ten opzichte van 2013, toen de omzet 246 miljoen euro bedroeg.

De omzet van het bedrijfsonderdeel Aon Risk Solution (ARS) is nagenoeg gelijk gebleven. Wel is er meer nieuwe business gerealiseerd dan vorig jaar. Marc van Nuland, CEO van ARS: “Dankzij de groei binnen de afdelingen Affinity en Health & Benefits was ARS in staat de omzet gelijk te houden.”

Aon Hewitt, het bedrijfsonderdeel dat zich bezighoudt met human-resourcemanagement, consultancy en outsourcing zag de omzet licht dalen. Pascal Hogenboom, CEO van Aon Hewitt: “Pensioenfondsen consolideren steeds meer waardoor het aantal klanten afneemt. Daarnaast speelt de omschakeling van provisie naar fee een rol in de omzet van Aon Hewitt.”

“De resultaten van Aon Benfield laten wederom een omzetstijging zien ten opzichte van het jaar ervoor,” aldus Bob Reichenfeld, CEO van herverzekeringsmakelaar Aon Benfield.

Kansen voor 2015
Lex Geerdes, country manager van Aon Nederland, is positief over de kansen voor het bedrijf komend jaar. Geerdes: “Ik ben ervan overtuigd dat er gezien ons team, de know how en innovatie van Aon voldoende groeikansen zijn in 2015. Deze kansen moeten we samen pakken in een goede samenwerking tussen Aon Benfield, Aon Hewitt en Aon Risk Solutions. 2015 zal meer dan ooit in het teken staan van maximale service aan onze klanten en tegelijkertijd verder investeren in groei van onze omzet.”

Jaarbericht Aon
Aon zet zich elke dag in om klanten de best mogelijke oplossingen te bieden op het gebied van risk, reinsurance en human resources. Dat doet Aon wereldwijd, met bijna zeventigduizend werknemers in ruim honderdtwintig landen. Geerdes: “Wij hebben er dit jaar voor gekozen een jaarbericht uit te brengen dat breder is opgezet dan een traditioneel jaarverslag. Het thema van dit jaarbericht, ‘we empower results’, geeft aan hoe Aon economische en persoonlijke ontwikkeling mogelijk maakt voor klanten, collega’s en de samenleving.” Het jaarbericht bevat de kerngegevens van Aon Nederland en daarnaast een aantal klantcases, interviews met Aon-medewerkers en de rol van Aon binnen de Nederlandse maatschappij.” Lees hier het jaarbericht: www.aon.nl/jaarbericht

Aon Nederland is toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en (her)verzekeringen. Wij zetten ons in om onze klanten de best mogelijke oplossingen te bieden. Aon heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. Dit doet Aon door zijn kennis en data te delen, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen. Aon noemt dit Empower Results. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 69.000 medewerkers in ruim 120 landen met circa 500 kantoren.

In Nederland heeft Aon 9 vestigingen met 1.750 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON).

Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.