Theo Kremer wint Hudig-Langeveldt prijs 2015

Rotterdam, 24 september 2015 - Mr. Theo Kremer, directeur van het Personenschade Instituut van Verzekeraars (PIV), heeft de Hudig-Langeveldt prijs 2015 gewonnen. De Hudig-Langeveldt Stichting reikt de prijs periodiek uit aan een persoon die een opmerkelijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkelingen in de verzekeringsbranche. Kremer ontving de prijs uit handen van Tjibbe Joustra, voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid.

Kremer ontvangt de prijs voor zijn inzet voor het PIV, waarvan hij sinds 1998 directeur is. In die hoedanigheid heeft hij volgens het bestuur van de stichting de positie van verzekeraars succesvol vormgegeven. “Kenmerkend voor zijn inzet is altijd geweest om juist ook verzekeraars een initiërende en stimulerende rol te geven in de samenwerking met alle bij letselschade betrokken partijen om het schaderegelingsproces te verbeteren en te versnellen,” zegt Rolf van der Wal, voorzitter van de Hudig-Langeveldt Stichting.

Dankzij het PIV, dat in de branche bekend staat als betrouwbaar en innovatief, is de kwaliteit van de letselschadebehandeling toegenomen en is de positie van het slachtoffer verbeterd. “Dit is mede te danken aan het feit dat Theo Kremer ook debat initieerde over soms lastige onderwerpen. Hij leidde discussies steeds op harmonieuze wijze tot een voor alle belanghebbenden aanvaardbaar resultaat.”

Bij het aannemen van de prijs wees Kremer op de inzet van alle bij letselschade betrokken partijen. “Ik wil deze prijs graag opdragen aan al diegenen die zich hebben ingezet en nog steeds inzetten voor het PIV. Mede dankzij hen is het PIV tot een succes gemaakt, waardoor schadebehandeling steeds verder verbeterd wordt.”

Aon Studieprijs
Naast de Hudig-Langeveldt prijs, reikte de stichting ook de Aon Studieprijs 2015 uit. De prijs werd gewonnen door mr. Melissa de Jong voor haar masterscriptie ‘Experiment resultaat gerelateerde beloning / verwachte werking in de praktijk’. De Jong doet daarin verslag van haar onderzoek naar de verwachte werking van het ‘no cure, no pay’-model in de letsel- en overlijdensschadepraktijk.

Over de Hudig-Langeveldt Prijs
De Hudig-Langeveldt Prijs wordt uitgereikt door de Hudig-Langeveldt Stichting. De stichting heeft tot doel het stimuleren van wetenschappelijk onderzoek op het gebied van verzekeringen en financiële dienstverlening. De Hudig-Langeveldt Stichting is in 1975 opgericht ter gelegenheid van de gecombineerde jubileumviering van een aantal werkmaatschappijen van de Hudig-Langeveldt Groep b.v., inmiddels Aon Groep Nederland bv.

Aon Nederland is toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en (her)verzekeringen. Wij zetten ons in om onze klanten de best mogelijke oplossingen te bieden. Aon heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. Dit doet Aon door zijn kennis en data te delen, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen. Aon noemt dit Empower Results. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 69.000 medewerkers in ruim 120 landen met circa 500 kantoren.

In Nederland heeft Aon 9 vestigingen met 1.750 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON).

Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.

Afbeelding 1: Mr. Theo Kremer won de Hudig-Langeveldt Prijs
Afbeelding 2: Mr. Theo Kremer (l) ontvangt de Hudig-Langeveldt Prijs uit handen van Tjibbe Joustra (r)
Afbeelding 3 : mr. Melissa de Jong won de Aon Studieprijs 2015