Aon neemt cyberrisicomanagementbedrijf Stroz Friedberg over

Rotterdam, 17 oktober 2016 - Verzekeringsmakelaar en risicoadviseur Aon neemt toonaangevend cyberrisicomanagementbedrijf Stroz Friedberg over. Met het integreren van Stroz Friedberg’s cybersecurity-bestuur en adviserende services verstevigt Aon zijn positie als wereldspeler op het gebied van cyberrisicomanagement.

Stroz Friedberg en Aon beschikken over een complementaire adviespraktijk op het gebied van cyberrisicomanagement. Daarmee brengt deze deal twee van ‘s werelds meest bekwame en ervaren teams op het gebied van advisering, verzekeren en incident-respons samen.

“We kunnen onze klanten nu een combinatie van risicobeheer enerzijds en een compleet pakket aan preventieve maatregelen, detectie en incident-respons anderzijds aanbieden,” stelt Sjaak Schouteren, Manager Cyber Risk Solutions bij Aon.

Krachtenbundeling
De overname van Stroz Friedberg is ook goed nieuws voor klanten van Aon. Zij zien door aanhoudende cyberdreigingen steeds vaker grote systeemrisico’s tegemoet, waardoor de behoefte aan meer geïntegreerd risicomanagement toeneemt. Aon is nu meer dan ooit in staat om aan die groeiende vraag tegemoet te komen. Daarmee onderscheidt Aon zich van concurrenten.

Sjaak Schouteren is enthousiast over de overname. “Dankzij deze deal kunnen wij onze klanten nog meer toegevoegde waarde bieden binnen onze cyberpropositie. Daarmee bevestigen we onze leidende rol als cyber risk broker.”

Stroz Friedberg heeft wereldwijd 14 kantoren. Aon verwacht voor Nederland met name vanuit het kantoor in Londen samen te werken. Bestaande relaties en partnerships van Stroz Friedberg in Nederland blijven behouden.

Aon plc, genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON), is een toonaangevende wereldwijde adviseur op het gebied van risicomanagement, makelaar van (her)verzekeringen en biedt HR-oplossingen en outsourcing services. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 72.000 medewerkers in ruim 120 landen en heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. We empower results: wij delen onze kennis en data, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen.

In Nederland heeft Aon negen vestigingen met 1.650 medewerkers. Aon maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.