Aon tilt dienstverlening naar hoger niveau

Slimmer organiseren biedt klanten meer waar voor hun geld

Rotterdam, 17 februari 2016 - Risicoadviseur en verzekeringsmakelaar Aon Risk Solutions Nederland gaat een deel van zijn interne activiteiten anders organiseren. Een centralisatie van servicetaken en een scheiding van service- en klantadvies taken gaat ervoor zorgen dat Aon Risk Solutions een betere en efficiëntere dienstverlening gaat leveren.

De reden voor deze wijziging is de voortdurende ambitie van Aon om zijn dienstverlening te verbeteren. “Uit onderzoek en op basis van individuele gesprekken met klanten komt duidelijk naar voren toe dat onze klanten in het algemeen tevreden zijn over onze dienstverlening. Tegelijkertijd zien zij ook verbeterkansen, met name op het vlak van efficiëntie en consistentie van onze dienstverlening,” zegt Marc van Nuland, CEO van Aon Risk Solutions. “Door zaken slimmer en eenduidiger te organiseren en te centraliseren, bieden wij onze klanten meer waar voor hun geld.”

Een verandering van de organisatie, waaronder een centralisatie, brengt personele gevolgen met zich mee. Vermindering van het aantal arbeidsplaatsen gaat Aon zo veel mogelijk opvangen door natuurlijk verloop. Daarnaast zet Aon zich bijvoorbeeld ook in om de betreffende medewerkers via scholing en ondersteuning te begeleiden naar andere functies binnen het bedrijf.

Aon plc, genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON), is een toonaangevende wereldwijde adviseur op het gebied van risicomanagement, makelaar van (her)verzekeringen en biedt HR-oplossingen en outsourcing services. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 72.000 medewerkers in ruim 120 landen en heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. We empower results: wij delen onze kennis en data, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen.

In Nederland heeft Aon negen vestigingen met 1.660 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.