Mythe 5: “Bijstorten door werkgever is verplicht”
Is bijstorten door de werkgever verplicht? Naar Belgisch recht zal de werkgever altijd moeten bijspringen om verworven pensioenrechten te garanderen. De werkgever is verplicht ervoor te zorgen dat de werknemers hun pensioenuitkering krijgen. In deze serie blogs behandelt Aon’s Hans Rekker, 6 mythes over de verschillen tussen Nederland en onze zuiderburen.

De Gezonde Week wérkt
Investeren in vitaliteit en duurzame inzetbaarheid, dat klinkt goed, maar hoe ga je daar concreet mee aan de slag? En hoe houd je de kosten beheersbaar? De Gezonde Week biedt uitkomst.

Acht digitale risicogebieden die je moet beheersen
Connectiviteit is niet meer weg te denken uit onze samenleving. Cyberrisico’s vormen daarom een steeds grotere dreiging. Hoewel digitale dreigingen overal en voor iedere organisatie anders zijn, kunnen we acht belangrijke risicogebieden onderscheiden.

14-jarige VMBO-leerling de baas van Aon
Het project ‘Baas van Morgen’ biedt jaarlijks 200 Nederlandse scholieren uit een omgeving met een sociaal economische achterstand de kans om het beste uit zichzelf te halen. Zo stond de 14-jarige Nisrine Bouchaib van het VMBO op het Me¬lanchthon Rotterdam voor een dag aan het hoofd van Aon.

Hoe benut de houder van de risiobeheerfunctie de nieuwe rol optimaal?
“Het was even puzzelen, de ene sleutelfunctie was makkelijker in te vullen dan de ander. Maar nu hebben we aan iedere sleutelfunctie een naam gekoppeld! Daarmee zijn we een flinke stap dichterbij het voldoen aan IORP II” IORP II stelt als eis aan pensioenfondsen dat zij drie zogenoemde sleutelfuncties inrichten voor ondersteuning van het bestuur. Een van de functies is de rol van risicomanager.

Betrokken medewerkers maken het verschil
Een hoge betrokkenheid van medewerkers loont! Dit draagt bij aan een hogere productiviteit, een lager personeelsverloop en een hogere klanttevredenheid. Allemaal factoren die aanzienlijk kunnen bijdragen aan een verbetering van de financiële prestaties.

Hoe verhoog ik de productiviteit van mijn medewerkers met 18%?
De grootste winst op het gebied van verzuim behaalt u door te investeren in vitaliteit. Door te investeren in de vitaliteit en inzetbaarheid van uw medewerkers vergroot u de productiviteit tot wel 18%. Maar hoe gaat u hier concreet mee aan de slag? En hoe weet u of uw vitaliteitsbeleid effect heeft of dat het nog beter kan?

Hoe haalt mijn organisatie meer uit de cruciale rol van risicomanager?
Op 4 april organiseert Aon een seminar speciaal voor pensioenfondsen. We gaan graag met u in gesprek over uw en onze visie op de optimale inzet van de risicomanager. Komt u ook naar ons gratis seminar op 4 april?

Aon en Tefaf: gegarandeerde kwaliteit in de kunstwereld
Aon is al 22 jaar partner van TEFAF Maastricht, het internationaal toonaangevende kunstevenement, wat van 16 t/m 24 maart a.s. plaatsvindt in het MECC. Wat maakt deze samenwerking zo bijzonder?