Michiel van Meer benoemd tot directeur Human Resources Benelux bij Aon

Rotterdam, 8 juni 2016 - Michiel van Meer (38) is per 1 april 2016 benoemd tot directeur Human Resources Benelux bij Aon. Hij treedt eveneens toe tot het Management Committee van de verzekeringsmakelaar en risicoadviseur. Van Meer wordt verantwoordelijk voor de HR-strategie van Aon en zal zich met name richten op het aantrekken van talent, het ontwikkelen van medewerkers en teams, en beloning en vitaliteit.

Van Meer heeft in zijn loopbaan ruime ervaring opgedaan bij verschillende grote bedrijven, waaronder Ahold, ASR en Fortis Insurance Netherlands. Als senior HR business partner was hij verantwoordelijk voor het begeleiden van reorganisaties, management development programma’s en leiderschapsontwikkeling, teamontwikkeling en medewerkersbetrokkenheid. Sinds januari 2013 is hij werkzaam binnen Aon Nederland als HR Manager. In die hoedanigheid hield hij zich met name bezig met de HR-vraagstukken van het bedrijfsonderdeel Aon Risk Solutions.

Marc van Nuland, country manager van Aon Nederland en directievoorzitter van Aon Risk Solutions, is blij met deze benoeming en wenst Van Meer namens het Management Committee veel succes met het vervullen van zijn nieuwe positie. Met deze benoeming bestaat het Management Committee van Aon Nederland uit Marc van Nuland, Rene Mandos, Pascal Hogenboom, Rogier Sparreboom, Bob Reichenfeld, Ronald Boer en Michiel van Meer.

Michiel van Meer volgt met deze benoeming Dorine Wekking op, die haar carrière elders voortzet.

Michiel van Meer

Aon plc, genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON), is een toonaangevende wereldwijde adviseur op het gebied van risicomanagement, makelaar van (her)verzekeringen en biedt HR-oplossingen en outsourcing services. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 72.000 medewerkers in ruim 120 landen en heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. We empower results: wij delen onze kennis en data, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen.

In Nederland heeft Aon negen vestigingen met 1.660 medewerkers. Aon maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.