Stichting Pensioenfonds Trespa brengt pensioenadministratie onder bij Aon Hewitt

Eindhoven, 21 oktober 2016 - Stichting Pensioenfonds Trespa en Aon Hewitt, wereldwijd marktleider in human-resourcemanagement, consultancy en outsourcing, hebben een overeenkomst gesloten over de uitbesteding van de pensioenadministratie van het fonds. Aon Hewitt neemt zowel het beheer van de deelnemersadministratie, de uitkeringenadministratie als de jaarverslaglegging over van het fonds.

Stichting Pensioenfonds Trespa koos voor Aon Hewitt als administrateur van de pensioenadministratie, omdat het fonds de overtuiging heeft in Aon een kwalitatief goede partner te hebben gevonden met een goede algemene naamsbekendheid. “De sterke reputatie van Aon Hewitt gaf voor ons de doorslag,” aldus Ingrid van Herten, Secretaris en Bestuurslid van Stichting Pensioenfonds Trespa.

Aon verricht reeds jaren activiteiten voor het Pensioenfonds Trespa, met name in het kader van de totstandkoming van het jaarwerk.

Soepele integratie
Aon verwacht een soepele integratie van de pensioenadministratie van Stichting Pensioenfonds Trespa. “In de snel veranderende pensioenmarkt zijn wij goed in staat om te voldoen aan de eisen en wensen van onze klanten. Nieuwe implementaties en een goede uitvoering zijn voor ons dagelijkse kost,” zegt Jan Schilt, Director Client Relationship van Aon Hewitt. “Deze uitbesteding past prima in onze groeistrategie. Wij zijn er trots op dat de keuze van Stichting Pensioenfonds Trespa op Aon Hewitt is gevallen.” De administratie van het fonds wordt opgenomen in het zogenaamde Lifetime-pakket, het standaard platform van Aon Hewitt.

Over Stichting Pensioenfonds Trespa
Stichting Pensioenfonds Trespa is een ondernemingspensioenfonds ten behoeve van de medewerkers van Trespa International B.V. en Facilities Wetering B.V. Het belegd vermogen bedraagt circa € 153 miljoen. Meer informatie: www.pensioenfondstrespa.nl

Over Aon Hewitt
Aon Hewitt is wereldwijd marktleider in oplossingen voor human-resourcemanagement. Het bedrijf adviseert organisaties bij het oplossen van complexe vraagstukken op het gebied van arbeidsvoorwaarden, talent management en daarmee samenhangende financiële uitdagingen. Aon Hewitt ontwerpt, implementeert, communiceert en beheert een breed scala aan oplossingen op het gebied van menselijk kapitaal, pensioenen, beleggingsbeheer, zorg, beloningen, verzekeringen en talentmanagement. Hiermee verhoogt Aon Hewitt het rendement op het belangrijkste kapitaal van organisaties: hun medewerkers. Het bedrijf telt wereldwijd meer dan 30.000 professionals in 90 landen.

Aon Hewitt is onderdeel van verzekeringsmakelaar en risicoadviseur Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Het wereldwijde Aon-netwerk omvat circa 600 kantoren in meer dan 120 landen en heeft ruim 72.000 medewerkers. Meer informatie: www.aon.nl