Nederlands | Français Belgium

Aon zet wereldwijd sensortechnologie in om het transport van de COVID-19 vaccins te beschermen

Diegem, 21 april 2021 - Internationale verzekeringsconsultant Aon biedt binnen zijn cargo-aanbod een nieuwe oplossing aan waardoor de supply chain van COVID-19 vaccintransporten wereldwijd beter beschermd kan worden door gebruik te maken van sensortechnologie. Aon zal bovendien alle inkomsten die het in 2021 zal genereren met deze verzekering integraal schenken aan een goed doel dat zich tot missie maakt de wereldwijde menselijke en economische tol die een pandemie met zich meebrengt, te beperken.

Aon verzekert wereldwijd talloze cargo-transporten, ook die voor COVID-19-vaccins. Maar door supply chain-issues, die zich -zelfs los van de crisis in het Suez-kanaal – steeds vaker manifesteren (denk maar aan de problemen met vertraagde leveringen van polymeren, halfgeleiders, etc..), zijn die vaccintransporten niet altijd optimaal beschermd en gaan er vaak veel bruikbare dosissen verloren.

Daarom biedt Aon de vaccindistributeurs wereldwijd aan om sensortechnologie in te schakelen, waardoor er in real-time gemonitord kan worden en bijgeschakeld worden waar nodig om de vaccins alsnog in optimale omstandigheden hun bestemming te bereiken en/of de schade te coveren bij dosissen die buiten de afgesproken temperatuurvoorschriften vallen tijdens transport of opslag. Hierdoor wordt het aantal onbruikbare vaccins in aantal gelimiteerd en het aantal dosissen die veilig toegediend kunnen worden bijgevolg gemaximaliseerd.

Al Pijnacker, Automotive & Marine Directeur bij Aon België: “Wereldwijd zullen we nu meer dan ooit blijvende inspanningen leveren om nieuwe, innovatie oplossingen te bedenken die de propeller zijn voor de toekomst van onze economie en onze samenleving. Het spreekt voor zich dat de etxra bescherming van de supply chain-issues voor COVID-19-vaccins een belangrijke stap is. Met het wegschenken aan een goed doel van de inkomsten die hiermee worden gegenereerd, hopen wij bij Aon het goede voorbeeld te geven aan andere firma’s om ook een steentje bij te dragen aan de wereldwijde menselijke en economische gevolgen die deze pandemie met zich meebrengt."