Koen Engels naar Aon Benfield

Rotterdam, 12 juli 2017 - Koen Engels (35) is medio juni in dienst getreden bij herverzekeringsmakelaar Aon Benfield. In de functie van director wordt hij verantwoordelijk voor de verkoop en ondersteuning van het platform ‘PathWise’ in de regio EMEA (Europa, Midden-Oosten en Afrika), dat vanaf dit jaar beschikbaar komt voor Europese levensverzekeraars.

Klik voor high-res versie

Engels is natuurkundige en econometrist, en heeft binnenkort ook de CEFA accreditering voor investment management. Hij heeft uitgebreide kennis en ervaring in levensverzekeringen en risk management. Eerder was hij onder meer werkzaam bij Achmea, Willis Towers Watson en PwC.

Over PathWise
PathWise is een platform dat Aon Benfield ontwikkelde. Het biedt levensverzekeraars, pensioenfondsen en herverzekeraars de mogelijkheid om hun verplichtingen en beleggingen te modelleren en scenario’s te genereren. Op die manier biedt het een oplossing voor het beheersen van complexe financiële en biometrische risico’s.

Bijzonder aan het systeem is dat dergelijke complexe berekeningen tot duizend keer sneller worden gedaan. Dat maakt het mogelijk de modellen direct te gebruiken in de dagelijkse bedrijfsprocessen. Bij reguliere ALM studies is dat niet mogelijk.

Aon plc (NYSE:AON) is een toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van risk, retirement en health. Aon analyseert de personele risico’s en bedrijfsrisico’s, geeft passend risicoadvies, zorgt voor de (financiële) oplossing én is er als een incident de bedrijfscontinuïteit bedreigt. Zo helpen wij klanten succesvol te ondernemen.

Aon heeft in Nederland 8 vestigingen met 1.540 medewerkers en in 120 landen meer dan 50.000 collega’s. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl.