Hugo Wegbrans benoemd tot Global Chief Broking Officer Aon

Rotterdam, 18 juli 2019 - Hugo Wegbrans (52) is per 1 juli benoemd tot Global Chief Broking Officer (CBO) bij risico- en verzekeringsadviseur Aon. Wegbrans was sinds 2016 werkzaam als CBO voor Aon Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). In zijn nieuwe rol zal Wegbrans het Chief Broking Officer-netwerk van Aon wereldwijd aansturen en coördineren.

Wegbrans begon zijn carrière in 1986 bij Bekouw Mendes, een van de rechtsvoorgangers van Aon, en vervulde sindsdien diverse functies binnen Aon Broking. Van 2001 tot 2004 werkte hij voor Aon in Londen. Na een periode als CEO van Willis Nederland keerde Wegbrans in 2009 terug naar Aon. In 2011 werd hij lid van de directie van Aon Commercial Risk, Health & Affinity, en in 2016 van het EMEA leadership team.

Marc van Nuland, Country Manager Aon Nederland & CEO van Aon Commercial Risk, Health & Affinity: “Na Hugo’s uitstekende werk als CBO Aon EMEA, is dit een logische, mooie vervolgstap. Ik zie deze promotie niet alleen als een beloning voor zijn verdiensten, maar ook als een bevestiging van de doorgroeimogelijkheden binnen Aon. Ik wens hem alle succes toe in zijn nieuwe rol.”

Hugo Wegbrans: “Ik kijk ernaar uit om met het wereldwijde netwerk van brokers te werken aan een nog betere dienstverlening voor onze klanten. Aon is continu in ontwikkeling, ook op het gebied van broking. Met de verzekeringsmarkt in beweging zijn er dus genoeg uitdagingen. Met een team in meer dan 120 landen, is geen berg te hoog.”