Nieuwe directie Aon Risk Solutions bekend

Rotterdam, 15 december 2017 - Risico- en verzekeringsadviseur Aon Nederland maakt vandaag de nieuwe directie van Aon Risk Solutions bekend. De benoemingen zijn onderdeel van het integratieproces van Unirobe Meeùs Groep (UMG) met Aon. De directie vertegenwoordigt duidelijk de twee clusters waarop Aon zich richt: consumenten en het midden- en kleinbedrijf enerzijds en grote ondernemingen en multinationals anderzijds. Aon gaat verder als toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van risk, retirement en health.

Vanaf 1 januari 2018 bestaat de directie van Aon Risk Solutions uit de volgende leden:

• Marc van Nuland (54), CEO (Chief Executive Officer) & Country Manager Aon Nederland
  • Rogier Sparreboom (37), CFO Aon Benelux (Chief Financial Officer)
  • Ron Gardenier (53), Directielid en verantwoordelijk voor het volmachtbedrijf
  • Hans Groot (53), CBO (Chief Broking Officer)
  • Michiel van Meer (40), CHRO Aon Benelux (Chief Human Resources Officer)
  • Coen Mom (53), Directielid en verantwoordelijk voor de portefeuille consumenten en het midden- en kleinbedrijf
  • Stefan Weda (47), CCO (Chief Commercial Officer) en verantwoordelijk voor de portefeuille grote ondernemingen en multinationals

Aftredende directieleden
Rene Mandos blijft verantwoordelijk voor Operations en gaat rapporteren aan Rogier Sparreboom. Mario Hooglugt blijft als verantwoordelijke voor Health & Benefits rapporteren aan Marc van Nuland. Met Arto Willemsen (CFO UMG), Nico Dekker (directeur Meeùs) en Frank Kraakman (directeur IAK) wordt overleg gevoerd over hun toekomst. Joep Gülpen en Adri van Leeuwen zullen een rol krijgen in het managementteam van respectievelijk Affinity en het volmachtbedrijf.

Extra investeringsmogelijkheden
Aon maakte op 1 november jl. bekend dat de overname van UMG was afgerond. Door deze krachtenbundeling versterkt het bedrijf met name zijn positie binnen het mkb en de consumentenmarkt. Klanten profiteren van de kracht van een grote risico- en verzekeringsadviseur met een uitgebreid productportfolio, internationale kennis en ervaring en lokale aanwezigheid. De schaalgrootte van de nieuwe organisatie zorgt bovendien voor meer inkoopkracht en voor extra investeringsmogelijkheden in technologie, talent en innovatie.

Aon plc (NYSE:AON) is een toonaangevende wereldwijde dienstverlener op het gebied van risk, retirement en health. Aon analyseert de personele risico’s en bedrijfsrisico’s, geeft passend risicoadvies, zorgt voor de (financiële) oplossing en staat klanten bij als een incident de bedrijfscontinuïteit bedreigt. Zo helpen wij klanten succesvol te ondernemen.

Aon heeft in Nederland 31 locaties met 2.900 medewerkers en wereldwijd meer dan 50.000 medewerkers in ruim 120 landen. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl.