Aon helpt handen werven voor Rotterdamse zorgcampagne ‘Jij bent nu nodig!’

Rotterdam, 11 november 2020 - “Teruggeven aan de lokale gemeenschap is onlosmakelijk onderdeel van succesvol ondernemen. Als de middelen er zijn, moet een organisatie verder kijken dan klanten en geld verdienen en kijken of het wat kan betekenen voor mensen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.” Dat is hoe Stefan Weda, CCO Commercial Risk Solutions, Health Solutions & Affinity bij risico- en verzekeringsadviseur Aon, reageert wanneer hij wordt gevraagd naar de keuze van Aon om zich aan te sluiten bij de Rotterdamse campagne ‘Jij bent nu nodig!’.

Weda: “Ons hoofdkantoor staat in Rotterdam en wij zien natuurlijk hoe Nederland, maar zeker ook Rotterdam, worstelt met COVID-19. De druk op de zorg is enorm en elke hulp en aandacht voor deze kanjers is meer dan welkom.”

‘Jij bent nu nodig!’

In de campagne worden werkgevers opgeroepen hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en medewerkers met een zorgachtergrond tijdelijk te detacheren naar de zorg. “Dat is hard nodig”, zegt Jacqueline Stuurstraat, initiatiefnemer en directeur van werkgeversorganisatie de RotterdamseZorg die dagelijks hard werkt om de personeelsbezetting in de regio te verbeteren. “Met extra hulp houden we de zorg die steeds meer wankelt overeind en kan iedereen de zorg krijgen die nodig is. In veel organisaties werken mensen met een zorgachtergrond, werkgevers beseffen dat vaak niet, maar hebben daarmee écht een oplossing in handen.”

Coalitie voor sociaaleconomisch herstel

Het partnerschap met deRotterdamseZorg volgt op de landelijke coalitie die Aon begin september lanceerde samen met verschillende bedrijven en maatschappelijke organisaties. Weda: “Deze coalitie richt zich op het uitwisselen van kennis en ervaringen van de partners op het gebied van werk, reizen en bijeenkomsten. Het doel is om het sociaaleconomisch herstel tijdens en na de coronapandemie te bevorderen. Nu we partneren met deRotterdamseZorg kunnen we daar een extra dimensie aan toevoegen. Dan pak je nog meer het zakelijke en menselijke samen.”

Extra handen nu nodig

‘Jij bent nu nodig!’ sluit aan op de lopende campagne ‘Extra handen voor de zorg’ waarin mensen worden opgeroepen om te komen helpen in de zorg. De campagne is een initiatief van deRotterdamseZorg en wordt afgetrapt met een video waaraan onder meer burgemeester Aboutaleb, Diederik Gommers en Ernst Kuipers meewerkten. Ook Zilveren Kruis, Pfizer, Feyenoord, Vopak, Gemeente Rotterdam en het Havenbedrijf Rotterdam doen mee aan de campagne en geven hun medewerkers de ruimte om tijdelijk bij te springen in de zorg.

Aon is adviseur op het gebied van risico-, pensioen- en gezondheidsoplossingen. Wij helpen onze klanten om hun doelen makkelijker te bereiken. Dit doen we door ze verantwoord risico’s te laten nemen. Wij analyseren de risico’s, bieden daar onafhankelijke en duurzame (verzekerings)oplossingen voor aan en staan onze klant bij als een risico zich voordoet. Aon heeft in Nederland 14 locaties met 2.500 medewerkers en wereldwijd meer dan 50.000 medewerkers in ruim 120 landen. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl