Internationale ambitie brengt Inadmin en Aon Hewitt samen

Amsterdam, 31 januari 2017 - Inadmin en Aon Hewitt maken hun partnership bekend, waarbij Inadmin de defined contribution administratie en communicatie zal verzorgen van de Nederlandse pensioenregelingen in het Europees pensioenfonds United Pensions. De samenwerking is op 4 januari 2017 ingegaan.

Uitbesteden is onderdeel van de strategie van Aon Hewitt
Pascal Hogenboom, CEO Aon Hewitt Nederland: “Het uitbesteden van de defined contribution uitvoering voor Nederlandse regelingen in United Pensions is onderdeel van de strategie van Aon Hewitt. Wij geloven in het combineren van ’best off class' oplossingen ten gunste van onze klanten en zoeken partners daar waar dat toegevoegde waarde biedt. We hebben er alle vertrouwen in dat Inadmin de administratie en communicatie zorgvuldig zal uitvoeren en kijken uit naar een succesvolle samenwerking.”

Bedienen past bij internationale ambitie Inadmin
Rik Douwes, Managing Director van Inadmin: “We zijn trots dat opnieuw een toonaangevende partij het vertrouwen in Inadmin uitspreekt. Aon Hewitt is een prachtige opdrachtgever en het bedienen past bij onze ambitie om de dienstverlening meer internationaal aan te bieden. Het is een uitstekende toevoeging aan ons groeiende portfolio. Wij zullen er alles aan doen om dit partnership voor zowel Aon Hewitt, United Pensions als voor hun klanten tot een succes te maken.”

Groei Inadmin
Pensioenadministrateur Inadmin maakt in de afgelopen jaren een stevige groei door. Het bedrijf bediende eind 2016 ruim 100.000 actieve deelnemers, een verdubbeling van het aantal deelnemers ten opzichte van 2015. Ook het geadministreerde pensioenvermogen zit sterk in de lift. Dat bedraagt inmiddels ruim twee miljard euro. De groei wordt gedreven door de ontwikkeling van het marktsegment in het algemeen en de aansluiting van een aantal grote klanten, zoals recent Robeco. Inadmin voert onder andere beschikbare premieregelingen uit voor pensioeninstellingen als LifeSight, ASR, ABN AMRO PPI, iPS, Loyalis en Robeco.

Over Aon Hewitt en United Pensions
Aon Hewitt is een wereldwijd toonaangevende adviseur op het gebied van risicomanagement, makelaar van (her)verzekeringen en het aanbieden van HR-oplossingen en outsourcing services. United Pensions is de multi-employer cross-border pensioenoplossing van Aon Hewitt. United Pensions, onderdeel van Aon Hewitt, is een multi-werkgevers pensioenfonds, onder de IORP richtlijn gevestigd in België. Het is een internationale oplossing voor werkgevers en pensioenfondsen die behoefte hebben aan het onder één dak brengen van hun pensioenuitvoering en pensioenvermogen. Meer informatie: www.aon.nl.

Over Inadmin
Inadmin, onderdeel van APG Groep, voert de pensioen-, beleggings- en verzekeringsadministratie uit van beschikbare premieregelingen voor Premie Pensioen Instellingen (PPI’s), (ondernemings)pensioenfondsen, vermogensbeheerders en verzekeraars. Inadmin verbindt pensioenpartijen door een geavanceerd open administratieplatform en voert momenteel de pensioenen uit voor circa 4.500 werkgevers en 100.000 actieve deelnemers. Het geadministreerde vermogen bedraagt ruim twee miljard euro. De diensten van Inadmin kunnen modulair of gefaseerd worden afgenomen. Meer informatie www.inadmin.nl.