Menno Jansen benoemd als directeur van Aon’s Crisismanagement (COT)

Rotterdam, 15 november 2021 - Menno Jansen (49) is met ingang van 1 november 2021 de nieuwe directeur van Aon’s Crisismanagement (COT). Jansen volgt daarmee Marco Zannoni op die, mede dankzij zijn inzet en expertise, een zeer professionele en succesvolle adviesorganisatie achterlaat. Jansen gaat leiding geven aan een team van zestien adviseurs met een uiteenlopende expertise van aandachtsgebieden in openbare orde en veiligheid, cyber, klimaat, terrorisme tot processen als besluitvorming, informatiemanagement en scenariodenken.

Tevens zet hij zich als onderdeel van het managementteam van Aon’s Global Risk Consulting in om de werelden van risk management, continuïteitsmanagement, crisismanagement en cyber te verbinden om organisaties te kunnen helpen bij het vergroten van hun resilience. Jansen was de laatste drie jaar werkzaam als Manager Crisismanagement bij Aon en daarvoor werkte hij bijna tien jaar als Manager Training & Development bij Aon’s Crisismanagement (COT).

‘Crisismanagement is meer dan ooit urgent’
Menno Jansen is verheugd over zijn nieuwe rol: “Als de afgelopen maanden ons iets hebben laten zien, is dit dat het belang van crisismanagement onverminderd groot is én blijft. Er liggen grote uitdagingen voor overheden en bedrijven; de volgende fase van de coronacrisis, cybercrises en klimaatgerelateerde crises zijn aan de orde van de dag. Maatschappelijke continuïteit en bedrijfscontinuïteit worden steeds belangrijker en de dynamiek rond crises steeds complexer. Op al deze gebieden kunnen we bedrijven en overheidsorganisaties ondersteunen. Onze brede expertise past bij de uitdagingen van nu en ik kijk er naar uit om daar een bijdrage aan te leveren.”

‘Natuurlijke opvolger in huis’
Alex van den Doel, Managing Director van Aon’s Global Risk Consulting: “Het is altijd prettig als je de logische opvolger al in huis hebt. Menno heeft de laatste jaren succesvol leiding gegeven aan het team en is daarnaast als adviseur crisismanagement betrokken geweest bij tal van grootschalige crisisoefeningen. Meest recent de cyberoefening Isidoor – de grootste interactieve oefening ooit in Nederland georganiseerd. Daarnaast is hij als vertrouwde adviseur en trainer nauw betrokken bij opdrachtgevers in het openbaar bestuur, de zorg en het bedrijfsleven. Vanuit een achtergrond in management en leiderschap brengt hij onder andere kennis over effectief gedrag in crisistijd.”

Aon is wereldwijd adviseur op het gebied van risico-, pensioen- en gezondheidsoplossingen. Wij helpen onze klanten om hun doelen makkelijker te bereiken. Dit doen we door ze verantwoord risico’s te laten nemen. Wij analyseren de risico’s, bieden daar onafhankelijke en duurzame (verzekerings)oplossingen voor aan en staan onze klant bij als een risico zich voordoet. Aon heeft in Nederland 14 locaties met 2.500 medewerkers en wereldwijd meer dan 50.000 medewerkers in ruim 120 landen. Ga voor meer informatie naar www.aon.nl