Marlon Sahetapy versterkt team fiduciair management Aon

Rotterdam, 1 maart 2017 - Aon Hewitt heeft Marlon Sahetapy (43) aangesteld als Principal Consultant in de Global Retirement en Investment Practice. Hij gaat zich richten op de groei van Aon Hewitt in de fiduciaire markt in Nederland. Het gaat om een nieuwe positie. Zijn aanstelling volgt op Aon Hewitt’s sterke internationale klantengroei in fiduciair management en het onderstreept de groeiambitie in Nederland.

Sahetapy heeft meer dan zeventien jaar ervaring en combineert een sterke achtergrond in institutioneel vermogensbeheer met ruime kennis van de pensioensector en governance. Als onafhankelijk consultant leverde hij de laatste vier jaar diensten aan vermogensbeheerders, pensioenfondsen en andere partijen op het gebied van business development en productontwikkeling, met een bijzondere focus op niet-beursgenoteerde beleggingen zoals infrastructuur, private equity, private debt, vastgoed en duurzame energie. In het Verenigd Koninkrijk werkte hij zes jaar voor Hermes Investment Management, de uitvoeringsorganisatie van het BT Pension Scheme. “De klantgerichte cultuur en de mogelijkheden, gekoppeld aan het internationale momentum van Aon Hewitt in fiduciair management, zorgde voor een uitdaging die ik simpelweg niet uit de weg kon gaan,” aldus Sahetapy.

Krachtenbundeling
Pascal Hogenboom, CEO Aon Hewitt Nederland: “Met het binnenhalen van Marlon Sahetapy bevestigen we ook in Nederland onze wereldwijde groeistrategie. Sahetapy gaat een centrale rol spelen in het maken van de vertaalslag van onze innovatieve en wereldwijde fiduciaire oplossingen voor de Nederlandse markt. Het is onze ambitie om Nederlandse beleggers nog betere fiduciaire oplossingen aan te reiken dan er nu beschikbaar zijn. We verwachten zowel organische groei te realiseren als groei door mogelijke overnames.”

“De aanstelling van Marlon Sahetapy is een zeer belangrijke versterking voor ons en wij zijn daarom erg blij met zijn komst,” zegt Sion Cole, Senior Partner en lid van Aon Hewitt’s EMEA Executive Management Team. Fiduciair management maakt de afgelopen jaren een sterke groei door bij Aon Hewitt en inmiddels is er meer dan 90 miljard dollar onder fiduciair beheer voor meer dan 400 pensioenfondsen. “Wij denken dat onze op partnership en transparantie gebaseerde benadering van fiduciair management zal gaan aanspreken in Nederland, dat wij zien als één van de meest vooruitstrevende fiduciaire markten in de wereld.”

Beeldmateriaal

Marlon Sahetapy

Bovenstaande afbeelding is in hoge resolutie te downloaden door erop te klikken.

Aon plc, genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON), is een toonaangevende wereldwijde adviseur op het gebied van risicomanagement, makelaar van (her)verzekeringen en biedt HR-oplossingen en outsourcing services. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 72.000 medewerkers in ruim 120 landen en heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. We empower results: wij delen onze kennis en data, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen.

In Nederland heeft Aon negen vestigingen met 1.650 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.

Over Fiduciary Management

• Fiduciary Management is delivered through Aon Hewitt’s Delegated Consulting Services team
  • Delegated Consulting Services in EMEA: 91 team members as at 21/02/2017
  • Fiduciary assets under management worldwide: cUS$92 billion as at 31/01/2017