Medewerkers van Aon Nederland leggen bankierseed af

Rotterdam, 25 september 2015 – Alle medewerkers van verzekeringsmakelaar en risicoadviseur Aon in Nederland leggen de bankierseed af. Daarmee verklaren zij onder meer in hun functie naar eer en geweten te handelen en het belang van klanten centraal te stellen.

Het afleggen van de bankierseed, die formeel ‘eed of belofte in de financiële sector’ heet, is verplicht voor beleidsbepalers en commissarissen van financiële ondernemingen. Daarnaast moeten medewerkers met inhoudelijk klantcontact en medewerkers die het risicoprofiel van de onderneming wezenlijk kunnen beïnvloeden, de eed afleggen.

“Hoewel het afleggen van de eed niet voor alle medewerkers van Aon een wettelijke verplichting is, hebben wij ervoor gekozen de eed af te leggen met al onze collega’s, ongeacht functie of dienstverband,” zegt Lex Geerdes, country manager van Aon Nederland. “Wij zien de eed als een bevestiging van de waarden die Aon al heel lang nastreeft in de manier waarop wij met onze klanten willen omgaan.”

Aon Nederland is toonaangevend adviseur in risicomanagement, employee benefits en (her)verzekeringen. Wij zetten ons in om onze klanten de best mogelijke oplossingen te bieden. Aon heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. Dit doet Aon door zijn kennis en data te delen, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen. Aon noemt dit Empower Results. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 69.000 medewerkers in ruim 120 landen met circa 500 kantoren.

In Nederland heeft Aon 9 vestigingen met 1.750 medewerkers en maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Hiermee is Aon een van de grotere financiële dienstverleners ter wereld. Aon staat genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON).

Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.