Rutger van der Hoeven benoemd als Managing Director Aon Commodity Trade

Rotterdam, 3 februari 2016 - Bij verzekeringsmakelaar en risicoadviseur Aon Nederland is Rutger van der Hoeven (35) per 18 januari 2016 aangesteld als Managing Director Aon Commodity Trade. In deze functie is hij verantwoordelijk voor dienstverlening van Aon aan internationaal opererende grondstoffenhandelaren.

Rutger is zijn carrière in 2005 begonnen bij Dutch P&I Services waar hij tot 2014 heeft gewerkt als Manager Broking. Naast zijn managementtaken heeft Rutger zich met name gericht op de Nederlandse zeescheepvaart, grote timecharter vloten en commodity traders.

Dat Rutger een passie heeft voor alles wat maritiem is, blijkt wel uit zijn studiekeuzes. Zo heeft hij onder andere een Msc in maritieme economie en is hij gecertificeerd zeebevrachter. In 2014 is Rutger gestart in een commerciële rol bij het Havenbedrijf Amsterdam waar hij de energieklanten (olie, kolen, chemie en renewables) onder zijn hoede had. “Aon Commodity Trade is voor mij een perfecte match,” zegt Rutger. “De dynamiek van de trading wereld spreekt mij zeer aan. Daarnaast kan ik in deze rol mijn opgebouwde kennis en kunde in de maritieme sector en in verzekeringsland uitstekend kwijt.’’

Stefan Weda, directielid van Aon Risk Solutions, is verheugd met deze aanstelling: “Met Rutger versterken we onze positie als marktleider in de Nederlandse en internationale markt. Het is opnieuw een bevestiging dat Aon toptalent aan zich kan binden en de juiste focus blijft houden in dit klantsegment. Aon Commodity Trade blijft investeren in oplossingen en mensen, zodat we onze klanten optimaal kunnen bedienen.”

Aon plc, genoteerd aan de effectenbeurs van New York (NYSE:AON), is een toonaangevende wereldwijde adviseur op het gebied van risicomanagement, makelaar van (her)verzekeringen en biedt HR-oplossingen en outsourcing services. Onze organisatie heeft wereldwijd meer dan 72.000 medewerkers in ruim 120 landen en heeft maar een doel: het innovatief ondersteunen van klanten op het gebied van risico’s en mensen. We empower results: wij delen onze kennis en data, zodat klanten zich kunnen blijven bezighouden met succesvol ondernemen. In Nederland heeft Aon negen vestigingen met 1.660 medewerkers. Aon maakt deel uit van Aon plc in Londen, Verenigd Koninkrijk. Ga naar www.aon.nl voor meer informatie over Aon en naar www.aon.com/manchesterunited om meer te lezen over het wereldwijde partnership met Manchester United.